Spală-te pe dinţi cu „meseria ta”!

mai 16, 2019

Adică o dată dimineaţa şi o dată seara.

Dacă vrei să creşti şi să devii mai bun studiază mai mult decât au timp colegii tăi mai seniori să te înveţe. Doamne iartă-mă, doar ai internet în orice firmă la discreţie. Citeşte tot ce prinzi pe net despre domeniul care te interesează. Şi, te rog, nu fi ipocrit şi nu-ţi fie ruşine, dacă te uiţi pe site-urile celor care sunt super buni în ceea ce fac. Fie că e vorba de ad-uri geniale, clipuri de îţi lasă mintea apă, logo-uri super, site-uri “uau!” sau orice altceva. Înainte să fii şi tu “de invidiat” trebuie să înţelegi de ce alţii sunt mai buni. Nu trebuie să afli cum au ajuns cei mai buni, ci de ce sunt cei mai buni. Intră pe grupurile de social media, citeşte articole, vezi ce comentează alţii, „bagă-te” şi tu şi spune-ţi părerea dacă ai ocazia. Altfel... nota 4, poţi să pleci acasă.

Vorbesc serios când spun o dată dimineaţă şi o dată seara.

În primul rând, că nu ar trebui să întârzii niciodată la servici, indiferent ce servici ai şi unde e. Dacă poţi şi nu e prea mare efortul, fă să ajungi cu o jumătate de oră înainte de “startul oficial” al zilei de lucru. Pe lângă faptul că şefii tăi vor remarca, foloseşte această jumătate de oră să citeşti trei articole, să te uiţi la cinci site-uri premiate sau să studiezi orice pe domeniul tău. Trebuie neapărat să îţi impui un target. Adică să faci un anumit număr de lucruri. În fiecare zi.

Seara, înainte de culcare citeşte iar ceva legat de meseria ta. De preferat, o carte sau articole. Citeşte cinci minute, dacă mai mult nu poţi sau n-ai timp, chiar dacă vii de la un chef. Înainte de rugăciunea de seară - crede-mă că dacă nu te ajută Dumnezeu, nu faci mare lucru în general, deci măcar roagă-te pentru linişte sufletească şi sănătate - citeşte despre publicitate sau marketing sau ce îţi doreşti tu în legătură cu ceea ce faci. Dar nu citi comunicate de presă ale Muzeului Antipa dacă faci PR. Citeşte teorie, studii de caz sau interviuri ale celor din branşă.

ASTA NU ÎNSEAMNĂ că nu mai trebuie să citeşti lucrurile care nu ţin de meseria ta, ci de sufletul tău. Citeşte Coehlo, Patapievici, CanCan sau orice te relaxează, „Poveşti nemuritoare” şi benzi desenate: favoritele mele. Relaxarea e una, iar studiul şi aprofundarea meseriei tale e alta. Îmbină-le, alternează-le, dar fă-le.

Orice citeşti, nu aplica cu sfinţenie.

O zic mai toţi. Dar simt nevoia să repet şi eu acest mare adevăr.

Poate că ţi se pare că ce zice nenea ăla în carte e bine şi că e aşa cum trebuie făcut. Dar, asta nu înseamnă că, dacă zice şi îţi şi demonstrează că a ieşit bine aplicând metoda X, asta e literă de lege. Mai mult ca în orice domeniu, în marketing totul se testează. Orice idee, orice de strategie trebuie testată cumva. Dacă ţie ţi se pare genială, cu atât mai mult întreabă alţi 3 prieteni, înainte să te duci cu ea la şeful tău. De cele mai multe ori nu reprezinţi targetul campaniilor pe care le creezi şi, de aceea, e bine în primii ani să sufli şi în iaurt. De ce să te faci de râs când poţi să eviţi anumite contexte?

Nimeni nu le ştie pe toate, dar poate să înveţe puţin din multe.

Poate că tu ştii că berzele mănâncă broaşte şi mergi cu o idee creată în jurul acestei idei. Ştii că barza mănâncă broaşte verzi şi, deci, ar putea confunda într-o zi o bancnotă de 1 dolar cu o broască tocmai pentru că e verde (aberez!). Apoi afli, după ce alţii cercetează validitatea ideii tale, că berzele mănâncă doar broaşte maro şi că, în cel mai bun caz, ar confunda-o cu un „rahat” şi nu cu o bancnotă de un dolar. Nici nu ai cercetat ideea pentru că ţi se părea indubitabilă. Ai şi pierdut vremea directorului de creaţie cu ceva care nu funcţionează. Şi uite aşa o să spună lumea că nu ai experienţă.

Nu e vorba de experienţă. E vorba de atenţie, grijă şi internet.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram