Când spun „Intern” mă refer la persoanele din interiorul sistemului unei companii. Nu îți imaginezi cât de multe companii care investesc în strategii de branding, uită sau șterg de pe lista de investiții exact această componentă extrem de importantă – brandingul interior.

Când vorbim despre acest subiect foarte mulți dintre noi se gândesc automat la team-building-uri, ședințe de informare a viitoarelor campanii de comunicare sau, mai rău, împărțirea de materiale promoționale personalizate în rândul angajațiilor. Nu asta înseamnă brandingul pentru Interni.

Imaginează-ți că produsul tău este o persoană și că din exterior totul arată minunat: o tunsoare la modă, un costum șic, un parfum potrivit ocaziei și un discurs rostit de produsul tău „corect” ales pentru publicul dorit. Aceeași persoană – produs, are însă o problemă care nu-i va permite să stea prea mult în aceeași încăpere cu potențialii cumpărători. Produsul tău are o indigestie, un disconfort vegetativ ce nu se vede dar care are implicații esențiale asupra felului său de a fi. Pune-te în locul acestui produs! Tu cum te-ai simți?

Când la nivel de organizație are loc un proces de branding sau de rebranding, angajații sunt cei mai importanți de convins, de „modificat”. Vorbim, bineînțeles de o modificare/ajustare de comportament în ton cu o nouă politică de exprimare a produsului. Angajații trebuie să fie convinși și să li se prezinte argumente logice vis-a-vis de beneficiile acestor ajustări pentru că „TOTUL vine din Interior”. TOTUL începe de la ei. Degeaba la suprafață ne lăudăm cu ingrediente roșii, când toți cei din interiorul organizației știu și cred că lucrurile sunt albastre.

Fiecare angajat trebuie să înțeleagă care îi este rolul în tot ceea ce înseamnă noua ecuație a brandului, care este contribuția sa la bunăstarea companiei. Acest lucru asigură companiei, pe lângă sincronizarea evidentă, și un mai bun randament și mai ales o satisfacere a clienților mult mai mare, pentru simplul motiv că toate elementele „cântă” aceeași melodie.

Cu siguranță și pentru angajați va exista un proces de convingere, de explicare și de convertire. Angajații vor trebui să devină apostolii unei comunicări a brandului pe care ei îl fac și îl gestionează. Tot ei sunt primii care trebuie să înțeleagă faptul că întreg procesul este unul de lungă durată și că trebuie asumat cu responsabilitate.

Dacă procesul de branding este înțeles de către acești Interni, tot acest proces gradual de la „a fi informat”, la „a înțelege” și până la „a fi dedicat” unei noi direcții, va fi un proces cu adevărat valoros pentru companie. Este un proces care va avantaja, repet, mai ales relația cu clienții, una dintre cele mai importante materializări ale brandingului.

Angajații companiei pot și trebuie să devină cei mai importanți ambasadori de brand.
Aceasta este realitatea.

 

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Foto: http://www.icims.com