1. Să faci un studiu de piață adevărat, la un moment dat, pentru a afla lucruri despre cei pe care ți dorești ca și clienți sau despre cei care îți sunt clienți – nici nu îți imaginezi cât de relaxant poate fi să știi ce au nevoie, ce spun despre anumite lucruri, cine sunt. Nu vei primi, din păcate, răspunsul la întrebarea „Ce vor?” – ai putea deduce, dar nu există niciun fel de garanții.
  2. Să lucrezi cu o agenție de creație pentru o campanie de promovare – ai fi mirat pe ce mină de aur stai și pe care din păcate nu știi să o comunici. Agențiile de creație pot face minuni pentru tine, pentru compania ta și pentru vânzările tale.
  3. Să îți faci un audit de brand – cum arată radiografiile, analizele și tomografiile brandului tău. Ești sănătos doar pentru că te simți bine sau pentru că așa crezi?
  4. Să îți „închiriezi” un consultant de branding care să facă cu tine coaching – De câte ori nu ai vrut să ai acces la o sursă de păreri prețioase doar ca să știi, mai ușor, ce decizie să iei, dacă e bine sau nu să faci Aia sau Cealaltă. Consultantul de branding este la fel de important ca învățătorul sau profesorul copilului tău. Tu ești părintele brandului tău, dar cine are grijă de educarea întru maturizare?
  5. Să faci o campanie doar prin mijloace neconvenționale și să ai un buget cel puțin la fel de mare ca pentru o campanie clasică (pe TV, radio, print și outdoor) – bineînțeles că îți va fi mai greu de creat și de gestionat. Bineînțeles că vei avea problema… prognozei rezultatelor, însă și dacă îți iese vei fi Împăratul Marketingului.
  6. Să ai un departament dedicat DOAR pentru Client Care – după un an de activitate și de analize îți vei da seama cât de mult bine îți va face „La Buzunar”. Indiferent ce faci, ce produci sau vinzi.
  7. Să ai o echipă mixtă (internă și externă) care să se ocupe NUMAI de managementul prezenței tale on-line – să scrie constant articole, să interacționeze cu sens cu publicul tău, să experimenteze în baza unei strategii clare, să vândă prin instrumentele on-line, să administreze social-media-ul tău.
  8. Să îți faci „cu cap” bugetul și strategia anuală de marketing – aproape toți oamenii din companii vor spune că asta oricum fac. Mă refer la 5 zile de analiză, strategie, planificare, negocieri și bătut în cuie activități clare, care să se facă și care să aibă bareme de succes, să fie reale și realizabile, să fie clare și înțelese. În plus, nu ar strica să nu se uite „treburi”, să se evite situațiile de genul „trebuie să facem, dar nu avem buget”.
  9. Să ai răbdare un an de zile înainte de a lansa un produs nou – să faci totul „ca la carte”, să studiezi, să testezi, să pregătești și să savurezi Nașterea.

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Foto: http://2.bp.blogspot.com