Lidl este „niște” proști geniali! O zic cu drag. Faza cu specialitățile de Luni și Joi e foarte tare. Sunt curios dacă asta e o chestie importată ca și strategie. Nu spun că ai noștri nu ar ști să facă așa ceva, dar m-aș simți mai confortabil pentru că nu aș avea impresia că doar mie mi se întâmplă să dau peste conduceri de companii care nu au tupeul să facă lucrurile ce trebuiesc făcute.

„Prostiuțele” aduse Lunea și Joia de către Lidl mi se par foarte bine alese atât ca și tematică cât și ca componentă, din străfundul nevoilor ascunse românești. Cele trei tipuri de umerașe (pentru curele, pentru cămăși și pentru pantaloni), trusa cu instrumente pentru „cusătoreală” sau termometrul pentru carne sunt doar câteva dintre ciudățenile pe care le poți găsi într-un supermarket alimentar. După părerea mea și din câte văd și analizez, această varietate de produse non-food cu caracter temporar funcționează. În sensul că produce vânzări.

Am apreciat încă de la început dualitatea tipului de mesaj publicitar: pe de o parte se promovează elemente unitare alimentare (kiwi la 2,99 – doar azi kiwi la 2,99), iar pe de altă parte se promovează produsele non-food (gecile de iarnă, cântarele de bucătărie, ș.a.m.d). Treaba asta cu promovarea produselor de casă, care nu alterează pozitionarea de „alimentară” a companiei mi se pare extrem de bine făcută.

NOTĂ: Încă mă enervează la culme, vocea „scremută” a domnului ce face voice over la spoturile TV, faptul că se repetă de 2 ori prețul și clișeul îmbrățișat vis a vis de preț (toate prețurile sunt cu „virgulă nouăzecișinouă”).

Un alt lucru care mi se pare interesant este faptul că în ultima perioadă oferta de produse non-food are o componentă permanentă de bricolaj – surubelnițe electrice, truse de chei, polizoare, fierăstraie, boloboace, etc. Aș fi tare curios să aflu la sfârșit de an cât la sută „au furat” din piața jucătorilor specializați (Praktiker, bauMAX, Dedeman sau Hornbach).

Cum ar fi dacă pe locul 2 ca și vânzări de materiale „home self improvement” va fi Lidl, locul de unde cumperi lapte, pâine, apă și șurubelnițe?

 

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Foto: http://www.tbkconsultblog.com