Trecând peste partea de „piedici” din Cartea Bunelor Maniere, care se aplică în public, mi-aș dori mai multe companii din România să aibă curajul să promoveze binefacerile unei flatulații. La inițiativa lui Groparu’ copywriteru’, azi vă prezentăm repoziționarea mesajului de comunicare al iaurtului Activia.

Să nu mă înțelegeți greșit – Activia face o treabă foarte bună promovându-și produsele. Până la urmă, ei au implementat cel mai bine în România faza cu termenii științifici exclusivi (Bifidus ActiRegularis). Asta e ca și coenzima Q10 din creme sau Selenium S Actif din șampoane. Așadar de notat: ingredientele speciale pot înlocui, în bună măsură, Promisiunea Unică de Vânzare a unui produs.

Îmi place soluția găsită de Activia prin care promovează „confortul digestiv” și „reducerea senzației de balonare”: săgeata cu buline, gestul „efectului Activia” (ăla cu mâna pe burtă), faza cu 14 zile sau îți dăm banii înapoi.

Nu îmi place casting-ul ultimelor reclame, scenariile și, din păcate, încep să mă plictisească aceleași moduri de prezentare a direcției creative (ea se plânge de nu-știu-ce, ea vine cu soluția, ea este convinsă, ea recunoaște că ea a avut dreptate). Faza cu „jurnalul video” e foarte slăbuță având în vedere vârsta doamnei și modului în care este „activat” conceptul ca și încadrare vizuală a scenariului. Înțeleg nevoia call-to-action-urilor folosite dar… tot „Încearcă Activia!” și „Încearcă și tu!” încep să mă irite.

Dar, una peste alta, se promovează bine, constant, sunt cuminți și sunt sigur că nu le merge rău pe vânzări.

Mai în glumă, mai în serios, domnu’ Groparu’ și cu mine venim cu alternativa la „spart baloane cu săgeată de darts”. Adică: „Doamnelor, domnilor, spuneți NU gazelor intestinale și dați-le afară cu încredere!”. Propunerea de mai jos poartă denumirea de generic (așa fac și agențiile mari) – „Bomba veselă de la Activishima”.

Pe scurt, pentru cei care nu s-au prins, macheta promovează plăcerea flatulenței intime. Deși, poate că nu ăsta e efectul Bifidus ActiRegularis, Groparu’ și cu mine zicem că e soluția mai plăcută și mai eficientă împotriva balonării.

Până la urmă de ce să ne ascundem după deget? Plăcerile fiziologice ale omului sunt normale și extrem de sănătoase. Pe lângă pipi, caca, papa, nana, dragă-dragă, putem liniștiți și fără jenă să adăugăm și beși-besi și râgâiturile. Dacă sunt în intimitatea Universului meu nu văd de ce ar deranja pe cineva. Vorba englezului „Better OUT than IN”.

Mulțumesc Groparule pentru colaborare!

Această macheta nu va fi singulară. Săptămâna viitoare, tot împreună cu Groparu’, vă vom mai prezenta încă… una.

 

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Foto: www.Istockphoto.com si www.activia.ro
Concept creativ: Groparu’ (Radu Băzăvan) si Dragoș Alexa