Am această paralelă de mult în minte și, nu mai știu de ce, am tot amânat să o scriu. Este vorba , așa cum se poate deduce din titlu, de aplicarea acelorași principii din body building pe o companie.

Cel mai greu nu e să te apuci, ci să continui

Din punctul de vedere al tipului de activitate există body building, ca sport de performanță, și fitnessul, ca și activitate de întreținere corporală. La fel și în branding.

Mai mult, unii oameni o fac doar de dragul sănătății sau o fac ca și activitate serioasă.  Cele mai multe persoane însă, „merg la sală” două trei zile și apoi, deși au abonamentul plătit, nu mai continuă, pentru că e prea greu, doare sau nu au voință. Exact așa, pe cuvânt, se întâmplă și cu companiile.

Foarte multe companii se apucă la un moment dat în viața lor de branding, ba chiar de mai multe ori pășesc încrezători pragul unei agenții cu intenția clară de a DEVENI MAI SĂNĂTOȘI. Majoritatea se poticnesc însă la prima „febră musculară” dureroasă, ce-i drept, dar extrem de normală având în vedere stilul de viață sedentară pe care îl duc companiile. Sedetarismul, lipsa de activitate, alimentația nesătoasă de instrumente de marketing cu grăsimi duce inevitabil la obezitate, la diabet și, de ce nu, la moartea companiei. La fel se întâmplă și la oameni. Nu toate companiile mor din cauza obezității. Cu siguranță însă, obezitatea ne face FOARTE LENȚI, imobili. CU greu ne putem adapta unor noi condiții de piață, cu greu putem să părem atrăgători – tot ca în viața reală, foarte puțini oameni grăsuni sunt și sexy, apetisanți. Majoritatea companiilor obeze sunt… dacă nu urâte, cel puțin frustrate de propria aparență.

Deși știu că sunt „bolnave” companiile se amăgesc, cu diete magice, cu pastile, cu nu știu ce acupunctură care nu funcționează în majoritatea cazurilor. Nici măcar liposucția sau alte intervenții chirurgicale nu funcționează decât pe termen lung – acestea sunt echivalentul re-branding-urilor forțate care nu sunt dublate de schimbul stilului de viață. Acum ești frumos, cu logo nou, mâine ești din nou obez, încet și respingător de slinos… și cu logo-ul nou întins pe burdihan.

E de înțeles? Nu e!

În cazul oamenilor, da. Într-adevăr există boli care pot provoca astfel de situații. Companiile nu au însă nicio scuză alta decât mentalitatea bolnavă a managerilor incompetenți și care, și în ceasul al 12-lea, și după al treilea bypass, comandă tot un „CheeseBuger”… de poftă, chiar dacă nu e sănătos, ci doar pentru că este ieftin. Așa este, să mănânci sănătos e mai scump decât să mânănci porcării, să mergi la sală îți ia mai mult timp decât… să nu mergi. Întotdeauna varianta ușoară este aparent mai plăcută… atâta doar că ne duce la faliment = moartea companiei.

Trebuie să faci de toate, în același timp

Nu e suficient să „mergi la sală”, nu e suficient să ai un program personalizat. În același timp, trebuie să mănânci sănătos. În același timp, toți din jurul tău trebuie să te susțină. Trebuie să îți găsești motivația și voința FĂRĂ să te aștepți la rezultate minune. Trebuie să te bucuri de micile beneficii și să te convingi de realitate: totul se face pas cu pas. Toți vor să calculeze brandingul după vânzări, după kilogramele date jos. Foarte mulți se supără și se demotivează atunci cînd companiile nu dau bine pe cântar. Brandingul este un proces care își arată rezultatele în ani. Cu toate că toți știm asta, majoritatea dintre noi ne așteptăm să fim Coca Cola doar după o lună.

Există o singură metodă și doar una

Oricâte pastile s-ar inventa, oricât de multe aparate „fără efort” s-ar fabrica, oricâte descoperiri genetice ar avea loc soluția este de câteva sute de ani aceeași – muncă, ambiție, răbdare și concentrare.

Trebuie să muncim, de cele mai multe ori împotriva logicii noastre personale, în direcția sănătoasă!  Azi, așa este, nu poți să faci 100 de flotări. Singura cale este să faci azi 10 „flotări”, iar săptămâna viitoare 12 și tot așa până peste 12 luni vei face 100. Știu! Sunt enervante teoriile astea budiste – „Fiecare călătorie de 1000 de mile, începe cu un singur pas!”. Știu că ai auzit bancul cu „Știi cum poți mânca un elefant întreg fără să te doară burta? Bucată cu bucată!”. Și totuși e singura cale.

Trebuie să avem ambiție, să ne-o cultivăm și să găsim rezultatele pozitive corect estimate și nu cele care ne-ar plăcea să existe! Să nu te lași pradă eșecului și SĂ CONTINUI. E provocarea minții tale de manager. Trebuie să continui. Nu este altă cale. Dacă ceva nu arată bine în cifre, trebuie făcute ajustări și nu trebuie abandonat procesul.

Ideea e să avem răbdare! Lucrurile se vor mișca încet. Știu! Cu cât organizația este mai mare cu atât mai înceată este revenirea. Știu că te uiți cu milă la banii pe care trebuie să îi investești ca să devii sănătos și totuși FII SIGUR că dacă, Doamne ferește, ai fi pe „moarte” i-ai da cu mare plăcere.

Trebuie să ne concentrăm! Mentalitatea noastră trebuie schimbată – „fizicul” cumpaniei este în legătură cu „psihicul”, cu managementul rațional. Trebuie să lucrăm foarte mult la acest „etaj” cenușiu. Altfel, nu alterăm în bine stilul de viață, ci doar peticim.

Totul depinde de noi. Nimeni altcineva nu este de vină – nici publicul țintă, nici agențiile care îți dau ieftin exact ce îți dorești, chiar dacă nu sunt instrumente sănătoase, nici statul că îți ia impozit, nici NIMENI. Doar tu! Tu, dragă manager general, tu ești cel responsabil pentru sănătatea companiei tale. Cea mai bună soluție este un stil de viață sănătos, este brandingul adevărat!

 

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Photo: Working out by Stockfresh