PROBLEMA
Companie: fast food cu livrări la domiciliu
Produs de vândut: papa
Buget: 1000 de euro + TVA
Website: da
Social media: da
Activități anterioare: meniuri drop mail local
SFATURI
Introducere:
În momentul în care te hotărăști să începi o afacere ai nevoie, la modul cel mai serios, de un buget pentru promovare. Un buget pe care să îl ai și NU un buget pe care speri să îl obții după ce deschizi afacerea.
Bugetul inițial îl vei folosi în:
– Crearea elementelor de bază (fără de care nu se poate): siglă, website, design de menu (și în format print și în format de pus pe perete), organizarea paginii de Facebook (sau altele după caz).
– Producerea instrumentelor; exemplu: tipărirea meniului ca și pliant pentru drop-mail
– Distribuirea efectivă: modalitatea prin care ceea ce ai produs ajunge la client (în cazul drop-mail-ului cineva va fi plătit să pună în poștă materialul tău)
De fapt, pentru orice nou instrument realizat, vei trece prin aceeași secvență de pași: CREARE CONCEPT (creativ și design), PRODUCERE (materializarea efectivă) și DISTRIBUIRE (la potențialul client).
Spuneam și într-un articol anterior: ca să poți obține cele mai bune rezultate încearcă tot timpul lucruri noi în promovarea ta. De aceea, companiei care a încercat deja „împărțitul de pliante” i-aș sugera să încerce alte vehicule cu bugetul alocat.
ON-LINE
150 euro – Google Adwords
- Nu e mult, dar rezultatele pot fi interesante. De banii ăștia, dacă îți organizezi singur Campania, poți avea între 1000 și 1500 de vizitatori unici pe site. Pentru domeniul alimentar asta ar însemna cam 100 de comenzi efective. Cifrele depind, bineînțeles, de structura site-ului, de design, de imaginile cu mâncare, de formularul de comandă, de texte, de varietatea meniului, de prețuri și de calitatea produselor (în produs intră și serviciul de livrare propriu zis – amabilitatea dispecerului și a omului care face livrarea, parfumul cu care e dat, cum vorbește etc.);
- Pe Google Adwords trebuie să faci următorii pași:
- Să ai cardul bancar cu bani pe el și setat să poată efectua plăți on-line;
- Să ai un cont de e-mail pe Gmail (asta e, ești pe tarlaua lor);
- Să citesti pașii de pe acest link – ca să ai idee ce se va întâmpla;
- Să îți setezi Campania (zona geografică pe care vrei să o target-ezi, bugetul campaniei, bugetul zilnic, nația oamenilor pe care îi dorești, etc.)
- Să îți creezi Mesajele de campanie (ai restricții de caractere – deci ai grijă să spui exact ce trebuie)
- Să setezi suma pe care ești dispus să o plătești pentru Accesare (deci îți va consuma bugetul doar dacă dă click cineva pe linkul tău)
- Să alegi Cuvintele Cheie care ți se potrivesc (adică dacă tu alegi în campania ta, cuvintele „îmi este foame” atunci când cineva din target-ul tău dă pe Google „îmi este foame” îi va apărea în partea dreapta (in general) Mesajul tău cu link către compania ta .
NU UITA:
Plătești doar dacă cineva dă click.
Nu înseamnă că vei fi primul afișat dacă investești într-o campanie de Adwords. Sistemul Google Adwords merge pe ideea „Cine dă mai mult!”. Dacă este cineva care dă cu 1 cent mai mult, atunci tu vei fi afișat al 2-lea. Dacă sunt 10 care îi spun lui Google că dau mai mult decât tine, tu vei fi afișat al 11-lea.
Asta nu e tot, dar e suficient ca să prinzi gustul și, dacă ești mulțumit, să apelezi la cineva care face treaba mai profesionist. Dacă crezi că te descurci, bravo ție!
100 euro – Facebook Ads
- Fanii de pe Facebook sunt înșelători. Dacă ai mulți fani asta nu înseamnă că vei avea și vânzări. Trebuie să întreții atenția asupra paginii tale, trebuie să fii interesant sau oamenii vor uita că au dat Like la pagina ta.
- Nu voi detalia cum să organizezi campania ta de Facebook Ads pentru că e foarte OK spusă aici;
- De acești bani poți obține între 750 și 1000 de fani noi plătiți; depinde ce mesaj compui, ce poză ai pe Facebook, ce postări pui în general și din nou cum arată site-ul tău, etc.
RADIO (local)
150 euro – Producerea spotului
- La partea de creație eu zic să te descurci tu – un spot făcut de cineva (agenție) ca și concept (copywriting) poate să coste și 500 de euro dar și 2500 de euro; îmi pare rău, dar bugetul tău e prea “sărac”.
- Așadar dacă vrei să lucrezi cu un studio, și nu neaparat cu radio-ul care îți va face difuzarea, vei plăti cam cât am scris mai sus; se poate și mai scump și mai ieftin – să zicem că e o medie pentru un spot de 30 secunde și 2 voci;
600 euro – Difuzarea spotului
- De banii ăștia, dacă te rățoiești destul de tare la un reprezentant de vânzări poți obține cam 4-5 spoturi pe zi, între 10 – 14 zile (depinde în ce oraș te afli și despre ce stație de radio e vorba);
- Rezultatele? Depinde de mesajul spotului și din nou de „celălalte” (cum arată site-ul etc.). Dacă nu ai un număr scurt de telefon nu are rost să promovezi un mobil normal – trimite-i pe oameni, prin spot, pe site.
Nu uita, în marketing nu există garanții! Nu te aștepta la minuni! Ceea ce este important este să fii activ pe partea de promovare, tot timpul. Oricât dar mereu. Doar așa faci vânzări.
Fiți creativi și nu zgârciți!
Comenteaza