Așa cum spuneam, tot într-o postare de azi, cele mai multe campanii de promovare, care includ și Televiziunea ca și vehicul media (național), AU REZULTATE pozitive în vânzări. Că spotul difuzat e rău sau foarte bun, că e de 15 secunde sau 60 de secunde, compania care face investiția se va bucura, de cele mai multe ori, de rezultate pozitive.
Imaginează-ți următorul scenariu perfect și normal, totodată:
- O companie are un produs bun – să spunem tot biscuiți (ca și în alt exemplu)
- Face investițiile inițiale corect – identitate verbală (nume, slogan), identitate vizuală (logo), packaging (design de ambalaj), prezență on-line (website, conturi de social media) și alte chestii necesare (pliante, broșuri de vânzare, mapă pentru distribuitori, etc.) – dacă se poate în compania unei agenții de branding*
- Continuă investițiile în crearea mesajului de comunicare (identificarea direcției creative în funcție de target și USP (Promisiune unică de vânzare), idee creativă și aplicații ale acesteia inclusiv un spot tv) – dacă se poate în compania unei agenții de creație*
- Mai mult, compania investește în realizarea spotului ca și producție profesionistă
- În paralel, firma se asigură (mulți desconsideră acest aspect) că rețeaua de distribuție e sănătoasă, că produsul EXISTĂ la raft și în locații suficiente astfel încât lumea să îl poată cumpăra; în plus, compania se asigură că are suficient stoc și să nu se bazeze pe un flux de vânzare (cu toții știm că majoritatea celor care distribuie produsele, plătesc la 60 – 120 de zile)
- Urmează stabilirea bugetului de promovare (cumpărare spațiu media – media buying), stabilirea Televiziunilor unde va rula spotul (vorbim doar de TV) și orarul de derulare – dacă se poate în compania unei agenții specializate de media buying*
* totul se poate face și sub acoperisul aceleiași agenții; există și avantaje și dezavantaje – oricum e o chestiune de gust, mai mult.
Totul se derulează normal. Vânzările încep să “curgă” ascendent. Nimeni nu păcătuiește nimic și e liniște (nu se găsesc cozi de șobolan, nu se găsesc E-uri interzise, nu ia foc fabrica, etc.).
Și acum MOMENTUL de cumpănă.
Ce ar trebui să facă COMPANIA în acest moment, când totul e ok?
Cum poate conducerea companiei să PĂSTREZE trendul pozitiv?
(Să zicem că există prevăzută o campanie de promovare tot la 4 luni de aceiași amploare. Nu ma refer așadar la aceasta altă greseală, de a dispărea ca măgaru’ în ceață)
Răspunsul este simplu (cred): PASTREAZĂ CALITATEA PRODUSULUI.
Înțeleg că nu e gratis. Înțeleg că te mănâncă în palmă, dragă patroane, să scazi din costuri odată ce produsul e lansat. Nu fă asta! Te rog. Nu modifica rețeta! Lasă șiretlicurile de producție. Nu îndoi făina cu nisip (exemplu).
Câți crezi că i-au în considerare această simplă cerință a bunului simț față de promisiunea pe care ai făcut-o, în calitate de producător, consumatorului care te-a recompensat cu o Cumpărare ?
FOARTE PUȚINI.
De la macro la micro. De la lapte de larg consum la restaurante locale, FOARTE MULȚI încep declinul și demolarea construcției făcute în mintea și sufletul consumatorului prin a SCHIMBA, în rău, rețeta – de a o eficientiza, vezi Doamne, și de a o „da de gard”.
AȘA nu faci economie. AȘA pierzi bani. Scazi prețul de producție cu 15%, pentru că nu mai iei zahăr bun de Acolo ci ei nu știu ce „promoție” de Dincolo și pierzi 1 milion de euro investiți în promovare, în procesul de conversie a non-clientului în CLIENT. Păi, de ce? Crezi că îl mai poți aduce înapoi după ce i-ai înșelat așteptările? Foarte greu.
Tot mai des mă întâlnesc cu astfel de cazuri. Mi se pare o prostie să renunți la calitate doar pentru a îți mări profitul SAU pentru a păstra un preț mic, stabilit prost de la început. Dacă o faci, o faci pe barba ta și pregătește-te să… pierzi.
Fiți creativi, în fiecare zi!
Foto: https://www.freegreatpicture.com
Comenteaza