La îndemnul lui Chinezu’ voi dezvolta acest subiect din prezentarea cu „ Metode banale de blog-branding” postată ieri.

Sursa de inspirație a sintagmei este un citat al lui Jean-Marie Dru de la TBWA. În cazul blogging-ului este un îndemn la acțiune față de cititori, o obligație de proactivitate de care toți cei care înnotăm în blogosferă ar trebui să fim conștienți. Când lăsăm ideile noastre să se citească public automat devenim, ceea ce în literatura de comunicare se numește, formatori de opinie. Deși lecturarea sau vizionarea materialelor noastre este opțională, în momentul în care ne exprimăm, există mari șanse să și influențăm.

Bloggerul nu-și permite luxul de a fi doar blogger. Din simplul motiv că în acel moment ar fi doar o prezență on-line, o platformă instalată pe un domeniu și atât. O tastatură își permite să fie doar o tastatură, să se pună la dispoziția degetelor pentru a genera ceva. Un blogger nu poate să fie un instrument (un „substantiv”), tocmai pentru că prin vocea lui, prin textele lui, ideile i se revarsă direct din minte și suflet către cei care îl citesc. De aceea iubim sau hulim atât de pasional fiecare părere venită din partea unui blogger. Pentru că nu există intermediari, nu există interpuși. În afară de contactul direct, prin blogging lumea savurează cea mai pură formă de “părerism” (opinie) on-line.

Bloggerul informează, influențează, distrează, instruiește, distruge și construiește prin idei, critică, iluminează, promovează, zbiară și nu în cele din urmă, iubește. Toate pentru că e liber și vrea să o facă.

Timpul îi obligă pe bloggeri să confirme. Cei care își impun să joace un rol, să mintă, dispar tocmai din cauza imposibilității minciunii continue. Deși de multe ori unidirecțională, comunicarea blogger – cititor este atât de puternică încât de cele mai multe ori este imposibil de fabricat (excepție fac doar nebunii).

Poate acesta este și motivul pentru care unii bloggeri devin atât de puternici, tocmai pentru că forța „verbului” lor este atât de mare încât reușesc să mute Minți.

 

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Photo: Open minded by Stockfresh