În domeniul acesta chiar sunt mulți experți.
Cel mai important lucru, ca prim pas, este să înțelegi că noțiunea de Public Relations nu este egală cu conceptul de „Relații cu Publicul”. Așa cum nici Publicity nu se traduce prin „Publicitate”.

Cea mai simpatică chestie despre PR am auzit-o la un Curs al lui Călin Rus, din anul I de CRP: „Primul PR-ist atestat din Lume a fost Ioan Botezătorul pentru Iisus!” Foarte tare!

Nu începeți, vă rog, să spuneți că e blasfemie! Toată Biblia e de fapt un manual de branding al Creștinătății. Cei mai mari comunicatori de idei și mesaje ai Lumii au fost cei care au propovăduit cultele religioase ale Lumii. Deci, e de bine!

Tot în ideea simplificării, poate cel mai bine vei înțelege PR-ul printr-o paralelă cu Marketingul:

Marketingul
Își dorește să ajungă la consumatori pentru a-i influența cu privire la ceea ce eiGÂNDESCCREDDORESC.
Relațiile Publice
Își doresc să influențezeREPUTAȚIA(unei persoane sau a unei companii)

În imagini, cel mai bine cred că au „spus-o” cei de la Bright Eyes (aș da și link dar nu am).

Notă: Bucură-te și de micile imperfecțiuni!

Dacă PR-ul ar fi o persoană

  • ar trebui să convingă (prin comunicate de presă, articole, postări în Social Media, interviuri ale conducerii, răspunsuri la întrebările jurnaliștilor sau publicului) că produsele și serviciile sunt „corecte” și faptul că firma care le furnizează este respectabilă;
  • nu va minți niciodată (nici dacă compania sau conducerea îi cere acest lucru);
  • știe să îți vorbească atât de veștile bune, cât mai ales de cele proaste; nu le îmbracă în haine mai bune ci știe să ți le spună uitându-se în ochii tăi, cunoscându-te;
  • va auzi ce spune publicul, cum răspunde piața și ce așteptări se conturează, detalii pe care le va comunica Companiei pe care o servește;
  • gestionează si răspunde de toate instrumentele ce vorbesc despre companie atât angajaților cât și clienților (evenimente de companie, conturi de Facebook sau Twitter, blog-uri, ș.a.).

Dacă PR-ul ar fi o sarcină

Atunci ar fi acea sumă de activități de COMUNICARE care au ca scop crearea unei REPUTAȚII POZITIVE în:

  • Universul Intern al companiei (angajații, acționarii, partenerii și furnizorii) și în
  • Universul Extern (clienți, public țintă, mass-media ca și interlocutori)

Gata!

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

 

Foto: http://www.commlawblog.com