Din câte țin eu minte ING Asigurări lucrează cu Headvertising. Mi-a plăcut tot ce au făcut, atât pe Pensii, cât și pe Asigurări,de-alungul anilor. Reclama discutată azi, care a apărut, din câte știu, doar ieri, este în schimb de pe altă planetă, tot românească și ea. Sper ca tot Headvertising să fie autorii, de dragul continuității lucrurilor frumoase care le-au făcut pentru ING. Dacă tu știi altceva, te rog spune-mi! Miroase și a Leo, ce-i drept, dar ei lucrează pentru Groupama. Deci nu cred.
Cu siguranță, nu este cea mai creativă reclamă din toate timpurile. Pentru domeniul Asigurări de Viața și și în România, este absolut genială. Bate Groupama (tot bună)! Iar de AXA, nici nu vorbim.

Prima dată, pe cuvânt, am crezut că e un teasing la T-mobile care preia Orange! Vei înțelege de ce.

Urmărește-o, pur și simplu:

 

No, hai să discutăm!

Cât de simplu e COPY-ul? Bă, ăla care ai făcut reclama, NU EȘTI NORMAL(Ă)!

Soluția creativă îmbină perfect o perspectivă despre Viață, despre Viitor, ÎNȚELEASĂ de români (Foarte important!) și promisiunea de protejarea a Viitorului printr-o asigurare de viață. Asigurarea de viață e foarte greu de explicat românilor. Credeți-mă, știu asta!

Cei mai mulți români nu sunt „PE ROZE”, „nu o duc ROZ”, „VIAȚA NU LE ESTE ROZ”.
“ROZ”, ca și vorbă populară, înseamnă o viață bună. E bună poziționarea. Așa este – asigurările de viață sunt pentru oameni care au ROZ în viața lor; optimism, înțelepciune, relaxare.

Mesajul creativ al ING urmărește traiectul narativ firesc, mai ales vizual:

  • Dumnezeu ne dă o Viață, care se desfășoară sub imperiul unui VIITOR BLANK;
  • Depinde de noi toți, maturi sau copii, să facem tot ce putem, să punem osu’ la treabă împreună, să ne facem VIITORUL roz (îmi place că nu insistă pe ideea de „Viață”, ar fi fost prea cotidian, prea la îndemână – i-ar fi încurcat mult în argumentarea generală);
  • În viață, ÎNTOTDEAUNA, viitorul este supus intemperiilor. Furtunile noastre sunt greutățile care pot veni oricând și la orice pas (accidente, pierderea locului de muncă, decese ale celor dragi) – de aceea agenția nu se folosește sintagma VIAȚĂ  – foarte multă lume percepe „viața” ca pe ceva individual, aproape egoist („e viața mea, fac ce vreau cu ea”); VIITORUL invocat în reclamă însă, îi implică pe toți cei dragi. În traducere liberă, dacă ți se întâmplă ceva și dai colțu’, viața ta se încheie (asta e!), însă VIITORUL tuturor celor dragi este afectat, începe să se COJEASCĂ, să fie hâd și neprimitor;
  • Vine soluția – un pic de portocaliu (cât de frumos!) – inclusiv faptul că în copy, voice overul spune „adaugi și portocaliu”, este perfect. Mă lasă să văd în imagini că e vorba de PUȚIN PORTOCALIU. Adică, nu trebuie să îți iei de la gură să dai bani pe protecție portocalie.

Aș putea scrie încă 2 pagini – despre casting, despre muzică, despre alte simboluri (cum e buriana), despre părți exacte din copy (faptul că menționează visele, de ce spune „să faci ceva concret” și nu să bați în lemn a „Doamne ferește!”) dar e mai bine așa – o postare mai scurtă.

Să savurăm momentul!

Asta e istorie! Asta e „de manual”! De asta muncim, în agenții, atât de mult pentru încuiați: ca să avem norocul să întâlnim și un client care să accepte o idee bună!