În 2012, nu va fi nicio Apocalipsă! Am scăpa prea ieftin. Nu cred că Doamne Doamne, după câte am făcut ca și Omenire, ne va “lăsa” să ne retragem într-o secundă. Matematic vorbind există o probabilitate destul de mare ca Pământul să fie, la un moment dat, izbit de un asteroid sau cometă. Așa cum cred că există extratereștrii, așa cred că Forța Divină, indiferent cum se numește ea pe Pământ, are Legile ei nescrise care ne vor „învăța minte” altfel decât cu „pietre”.
Lumea nu a fost creată într-o zi și nici sfârșitul ei nu va fi spontan. Ar fi prea simplu. Sfârșitul nostru, ca și specie, este departe. Avem timp fie să mai facem niște rele și deci să ne sinucidem, fie să ne trezim și mai mult și să trăim mai „curat”. Războaie vor fi întotdeauna (nu neaparat armate), certuri între nații la fel. Săracii vor tânji mereu la averea bogaților și nu vor lua în seamă alți săraci care defapt îi fac bogați pe toți cei care se consideră săraci. Totuși, cu toate că acestea nu se vor schimba, am putea deveni mai buni.

Câte Sfârșituri ale Lumii a învins Omenirea?

Diavolul nu are nicio legătura cu marketingul Apocalipsei Repetate. Apocalipsa e o promisiune de eliberare pentru unii și un „bau-bau” pentru alții. Escrocii ce vând forme închipuite ale viitorului absolut vând un Produs. Poate sunt mereu, aceiași oameni, în spatele fiecărui nou episod din Apocalipsă. De vină nu sunt ei, ci cei care „cumpără” aceste proiecții imaginate. Nimeni nu cumpără ceea ce nu își dorește. Recunosc că apocalipticii sunt deștepti, documentați și abili.

Sunt de apreciat modalitățile de prezentare și USP-urile (promisiunile unice de vânzare) fiecărui Eveniment. Pentru multe religii sau secte, Sfârșitul Lumii are o dată specifică pentru că DOAR AȘA Apocalipsa capătă atribut de vânzare. Dacă creezi argumentele și dovezile care îți arată că Sfârșitul Lumii este pe data de 12.12.2012, atunci ai cumpărat „gogoașa”. Poate că vei și plăti pentru ea, poate televiziunile plătesc pentru ea, în locul tău. Oricum cineva plătește. Totul e pe bani fie că sunt donații către Instituția Descoperitoare a Apocalipsei, fie că dai bani la săraci pentru că… ce rost mai are să îi ții.

Culmea Marketingului Apocalipsei:

În spatele fiecărei Apocalipse se află Asociația Mondială a Cerșetorilor. Ei sunt cei care sunt beneficiarii direcți ai pocăinței de ultim moment, așadar ei sunt de vină pentru toate invențiile. Aș vrea să citesc brief-ul lor și să particip la pitch.

În viața mea, de după 89, cred că am trăit cel puțin 5 Apocalipse Majore. Nu cred că se vor termina cu anul 2012. Cei care se marketează cel mai mult cu Apocalipsele, și care sunt și foarte constanți și deștepți, sunt Turnul de Veghe (Watchtower) – cei cu revistele fain machetate. Ăștia au marketat de prin 1800 ideea de apocalipsă cu dată exactă pentru a atrage… pocăința. Mai mult, au definit exact, prin date calendaristice, alte evenimente cum ar fi A doua Venire a lui Iisus, etc. Toate datele propuse de ei au fost modificate sau recalculate. În ciuda faptului că nimic din ce au prezis ei nu s-a adeverit, noile date recalculate, tot atrag și conving oameni „că e pe bune”.

Există „cerere” de Apocalipsă, deci există și „oferte” multiple.

Degeaba, tot cifrele exacte VÂND cel mai bine.

Nu vei auzi nicodată un „profet” să zică „în curând” sau „în viitorul apropiat”. Dacă nu zici o dată exactă, probată de calendare maiașe, inscripții de pe țigle, traduceri ale lui Nostradamus, semne în cartofi, calcule matematice și astrologice ești un IDIOT sau, în cel mai bun caz, un începător.

Produsul de Apocalipsă trebuie pregătit în detaliu, ca orice produs. Un nume răsunător care să sperie, o sursă indubitabilă de inspirație, un martor istoric (nimeni nu te crede dacă le spui că ai visat), prezentări cu scenarii și recuzită dramatică… Eu zic că deja există o întreagă industrie (cărti, reviste, filme, seriale, jocuri, tricouri, etc.). Oamenii care se ocupă de așa ceva, sunt înainte de toate, foarte buni comunicatori și strategi de marketing – cei care o fac intenționat pentru bani.

Sunt sigur că există oameni de știință, istorici sau clerici care găsesc documente sau dovezi istorice/ științifice  care ar indica un astfel de eveniment. Aceștia cu siguranță nu ies la televizor să anunte 7 miliarde de oameni că „Bă, mâine muriți!”.

De pe Rafturile Hypermarket-ului de Idei avem de ales așadar din foarte multe tipuri de Sfârșituri: Apocalipsa Incașă, Apocalipsa Egipteană, Apocalipsa “Care a mai fost”, Apocalipsa Dinozaurilor, Apocalipsa Religioasă, Apocalipsa Cosmică, Apocalipsa Mediatică sau Informatică, Apocalipsa Energetică, Apocalipsa Socială, etc.

Unele mai au termen de valabilitate, altele au expirat dar că producătorul le tot schimbă etichetele cu altele noi, cu dată actualizată. Poate, poate, se mai găsesc fraieri să cumpere și “produsul” lor.

Partea bună a Apocalipselor Repetate este că pe mulți dintre noi… ne face mai buni. Majoritatea oamenilor sunt mai buni, se abțin mai bine de la rele, dacă există promisiunea unei pedepse crunte. “Bau-bau”-ul fiecăruia ne face mai buni. Pentru unii, promisiunea Apocalipsei și Judecății de Apoi este motiv de a fi mai bun. Pentru alții să fii mai bun e doar… natural.

Tot Apocalipsele funcționează la fel ca și Revelioanele. Sunt niște praguri mentale. De la Anu’ voi face toate lucrurile mai bine sau cum trebuie. La fel, dacă nu vine Sfârșitul Lumii, promit că… am să mă bucur mai mult de viață.

Fii bun, indiferent dacă îți este sau nu frică de Pedeapsă!

 

Foto: http://glendalekids.files.wordpress.com