Sunt sigur că și tu te-ai distrat la un moment dat făcând următoarea copilărie. Fie că ai mers cu clasa într-o excursie, fie că erai cu părinții la țară, atunci când se întâmpla să faci un popas la hotarul unor localități „lipite” una de cealaltă, te jucai sărind într-un picior și spuneai, în hohote de râs: „Acum sunt în Ghinda, acum sunt în Budac, Ghinda, Budac, Ghinda…”. Copii fiind, ne imaginam că ne teleportăm sau că suntem niște giganți în țara Liliputanilor. Văd că alții o iau pe bune și în publicitate:

Cel mai important, mi se pare lipsa de pragmatism din partea celor care au gândit spotul Țiriac Auto. Pe lângă faptul că și AXA Asigurări folosește aceiași idee a linie de departajare dintre Viața Rea și Viața mai bună, acest concept este ultra-fumat în toate cursurile de NLP, în toate cuvântările motivaționale.

Pentru cei care nu știu, ideea „liniuțelor” pornește de la faptul că forța de a schimba ceva în viața noastră stă în noi. Mulți psihologi sugerează că ideea luării de atitudine trebuie materializată. Acel pas este un pas mai mult mental. O dată ce ai făcut pasul e ca și cum, ca prin magie, ți s-a rezolvat problema. Vindecarea este în noi. Soluția la multe probleme este în noi. Psihic trebuie să iesim, de cele mai multe ori, din zona de confort imaginară ca să putem să ne dezvoltăm, sa evoluăm.

Vindecătorii care te scapă de boală se folosesc de acest clișeu mental de sute de ani. Fie că te ating doar, fie că îți dau se bei supă de varză fermecată, DACĂ CREZI CA TE VOR VINDECA, te vei simți mai bine.

Ideea a fost foarte bună, la început. Acum se pare că o știu prea mulți.

Mi se pare amuzant faptul ca două companii în același timp să promoveze această idee.
La AXA sari peste acea linie înspre un univers în care ești Asigurat.
La Țiriac Auto înspre un univers în care vei fi tratat… mai bine, ca și client.

Simbolistica e foarte veche și a mai fost folosită în publicitate de foarte multe ori. Gândiți-vă că și botezul are aceiași semnificație. Nou născut fiind, acum ești bebe iar în secunda următoare „scufundării” ești creștin.