În ultimele săptămâni am repetat de atât de multe ori ideea cu ”nu schimba rețeta pentru că mă trădezi” încât cred că o să devin enervant. Te rog să înțelegi diferența între a nu schimba rețeta, a păstra ingredientele esențiale și a evolua. Prietenul meu Viorel, cred că are mare dreptate când spune că în ziua de azi, oamenii se plictisesc din ce în ce mai repede. Poate că este din cauza accesului facil la informație, prin internet, poate că e vorba de contextele geo-politice, ideea e că majoritatea consumatorilor sunt îmbolnăviți de frenezia noului. Poate că de asta Lady Gaga a intrat într-un ”con de umbră”, iar ”Robotzii” devin pentru tot mai mulți, plictisitori.

Rețeta nu trebuie schimbată, ea trebuie reinventată. Nici nu pot să îndrăznesc să cred că voi reuși să explic această aparentă contradicție de termeni. Cei care poartă aceste lupte, de a păstra acest echilibru, sunt sigur că mă vor înțelege.

Această reinventare nu se poate obține decât prin experimente continue. Dacă ascultăm cu atenție, vom afla răspunsurile exact din gura consumatorilor cu predispozitie la plictis. Cu certitudine epoca în care se găseau metode de succes repetabile a apus. Nu numai că nu mai putem estima o logică firească a reacțiilor din partea publicului dar nici nu mai putem presupune că vechile tipare de psihologie colectivă mai sunt funcționale. Totul este schimbat, aleatoriu și îmbibat într-un necunoscut concentrat.

Deși de multe ori această notă de necunoscut induce frică, în cazul oamenilor de marketing vremurile de astăzi reprezintă provocările absolute, generate de puterea de exprimare pe care o deține consumatorul atotputernic.

Trăiască consumatorul!

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Foto: http://mallorina.wordpress.com