Știi expresia “să muncești până transpiri sânge”? Ei bine, vânzările nu sunt atât de grele. Stai! Nu am spus că sunt ușoare. Sunt însă al naibii de complicate și de frumoase.

În fiecare zi mă minunez și mă întreb de ce sunt atât de puțini vânzători buni pe piață. Este cazul tuturor domeniilor și nu al vreunuia în particular. Mă refer atât la lipsa de vânzători buni în alimentare cât și la dispariția sales managerilor naționali cu adevărat experți. Trebuie să recunosc însă că am întâlnit recent doi vânzători foarte buni. După câțiva ani, perioadă în care am crezut că au dispărut, am onoarea să mă întâlnesc cu oameni pasionați de această meserie (mulțumesc Ana și Andrea). Crede-mă că am fost atent – nu au trecut pe lângă mine în tot acest timp. Se pare totuși că aceste persoane sunt rare.

Ce face un om de vânzări bun?

Ca în orice alt domeniu, investește mai multă pasiune decât ceilalți. Vânzătorii buni nu văd complexitatea procesului de vânzare și nici obstacolele de zi cu zi (criză, neajunsuri, lipsă de bani). Ei își văd meseria mult mai simplu: ”Trebuie să fac vânzarea. Voi face vânzarea. E doar o chestiune de timp.” Așa gândește un vânzător care își înțelege menirea. Un om bun de vânzări își cunoaște foarte bine produsul, crede în el și îi va convinge pe toți cei care au nevoie de produs să îl cumpere. Toate celelalte elemente sunt doar ingrediente opționale (spontaneitatea, personalitatea etc.). Această persoană este îndrăgostită de targeturi pentru că este conștientă de faptul că ele reprezintă succesul și provocarea. De foarte multe ori oamenii de vânzări văd în aceste bareme adevărate provocări. În cele din urmă, un om de vânzări este bun și datorită conducerii companiei. Cu tot ce înseamnă ea:

  • strategie de business;
  • disponibilitatea de a investi în marketing;
  • capacitatea de a păstra produsul bun și
  • de a își respecta promisiunile făcute consumatorilor.

Orice om de marketing va fi de acord că vânzările sunt cele mai importante pentru companie. Ele fac ”rotițele” companiei să se învârtă, respectiv mențin în viață afacerea. Patronii și conducerea companiei nu trebuie să uite însă, faptul că acest element vital supraviețuirii trebuie să se mențină proaspăt și să fie antrenat în tot organismul. Cu alte cuvinte, sângele trebuie să fie oxigenat și pompat de o inimă puternică. Marketingul este aerul curat pe care afacerea îl inspiră iar brandingul inima care face sângele să își îndeplinească menirea.

Afacerea ta este un organism viu și deci funcționează pe aceleași principii.

Fiți creativi, în fiecare zi!

Foto: medilinks.blogspot.com