Dintre ghidurile de distracții de la nivel național, parcă 24-FUN a rămas un pic “de căruță” – cel puțin la nivel de identitate vizuală. Există publicații și mai în urmă, dar de la 24-FUN poți emite totuși niște pretenții (Nu, Andrea?). Nu mai vorbim de partea de conținut editorial unde toate revistele ar putea îmbunătăți rețeta, nu mai vorbim de layout-urile interioare ale revistelor și partea de “outside print”.
De când țin eu minte revista, adică de vreo 5 – 6 ani, identitatea vizuală a mers pe ideea de „plăcuță de înmatriculare” – o găselniță simpatică pentru a permite ghidurilor din fiecare oraș să se „identifice” încă din logo. Astfel, în Deva găseai HD-24-FUN, în Cluj CJ-24-FUN, iar în București, bineînțeles, B-24-FUN. Partea mai proastă este că, în timp, cei care dețineau francizele au început să nu mai bage în seamă ideea de bază. Ceea ce nu e neapărat condamnabil. Ideea este că actuala siglă este… o plăcuță parțială de înmatriculare – sintagma „24-FUN” este scrisă pur și simplu pe un dreptunghi cu colțuri rotunjite. În cazul lor sunt deacord cu lipsa simbolului grafic, dar asta nu înseamnă că nu se poate mai bine. Îmi place ce au făcut cei de la „Zile și Nopți” în direcția asta. Cei de la „Șapte Seri” nu știu ce fac, cred că prea fac nimic în privința asta. Astăzi pe scaunul frizeriei „Proiecte din vis” este 24-FUN, deci nu mă pot ocupa și de ei.
Am păstrat cât de mult am putut din vechea siglă. Nu pot să spun că rezultatul este o „recondiționare” dar nici că am omorât tot din ce era.
Am aplificat ideea de combinație simbol grafic – logotype. Hibridul rezultat este „asamblat”. Lucrând cu un font destul de abstract mi-am permis să exagerez și să forțez asamblarea. Am întins coarda lizibilității cât am putut de mult fără niciun pic de milă.
Contrastul dintre Litere Albe și Fundal Roșu l-am păstrat.
Până și plăcuța vieții este păstrată într-o oarecare măsură. Atât că i-am tăiat colțurile SV și NE pentru a crea dinamism și senzația de adâncime tridimensională. Cifra „24” are parcă tendința să sară din fundal asemenea Titlurilor din filmele cu Karate vechi sau cele ale lui Tarantino.
Pe copertă m-am folosit de siglă pentru a aranja informația mai ordonat și nu cum este acum. „Gratuit”-ul și-a găsit în sfârșit un loc, la fel și „Cluj-Napoca” și numărul de pagini.
Am refăcut până și „eterna” reclamă a lui Tokyo Restaurant – care este pe toate revistele de acest gen din Cluj. Nenea Japonezu’ ți-am făcut și ție un logo mai de „Doamne ajută!” și o machetuță care zice ceva. Dacă nu o vezi bine trimite-mi un mail și ți-o trimit în schimbul a 3 porții de sashimi de somon, 2 porții de Salmon Roll, 2 Tempura de legume cu sos dublu și un platou Mix Salmon L.
Fiți creativi, în fiecare zi!
PS: Doamnelor și domnișoarelor, special pentru voi l-am împodobit pe Colegu’ Creol. El e mărțișorul din partea mea. Să știți că mi s-a spus că sintagma 24-FUN i se potrivește din toate punctele de vedere J.
Comenteaza