Dragă mamă,

Am vorbit despre brand, despre branding, despre motivele pentru care Comercianții își fac reclamă, de ce se bat pentru tine. Azi îți voi vorbi despre o telecomandă pe care o folosești în fiecare zi ca să consumi branduri.

Toți comercianții mai răsăriți din lumea asta, toate companiile și toți oamenii de afaceri deștepți și-au dat seama că, pentru a obține vânzări eficiente și repetate în timp, pentru a te convinge să cumperi de la ei, nu e suficient să aibă gura mare, ci e important și să stea „în față”, cât mai aproape de tine.

E foarte important să zbieri în piață, să te audă Lumea. E foarte important și ce spui, ce faci, cum e produsul sau serviciul tău. Nu uita, dragă mamă, brandingul poate însemna orice acțiune pe care o face Comerciantul ca să te determine pe tine să ai acea Părere atât de valoroasă și care îi dă lui dreptul de a fi brand. Toate lucrurile sincere sau fabricate pe care le face comerciantul sunt pentru tine. Pentru ca tu să îl ai în vedere, să îl ții minte și să te reîntorci la el. Din prisma celor care îți vând ție ceva, cel mai mult contează cine e mai aproape de sufletul tău.

Ca să înțelegi și mai bine treaba asta cu „Cine stă în față?” imaginează-ți că toate deciziile tale de cumpărare le iei folosind o Telecomandă.  De fiecare dată când ai nevoie de ceva, orice, apeși pe unul din numerele de pe taste. Ordinea Produselor pe grila ta este aproape la fel ca cea de pe Grila TV. Atât doar că în acest caz TU decizi care este această ordine în funcție de experiența pe care o ai cu Produsul pe care îl cumperi si în funcție de frecvența cu care îl cumperi.

La televizor, Programele cele mai vizionate sunt pe primele poziții. Cei de la RDS sau UPC le-au apus acolo în funcție de niște studii. TVR1 este pe 1, TVR 2 este pe 2, PROtv este pe 3, etc. Majoritatea oamenilor și le doresc așa. Când te pui seara în pat și nu știi la ce să te uiți începi aproape întotdeauna de la 1 și te „plimbi” pe canalele cu numere consecutive până găsești ceva ce îți place. Statistic vorbind, la canalele de după cifra 30 ajungi cel mai rar. Când te-ai uitat ultima dată la TV1000? Dacă ai totuși un program favorit, faci efortul și ții minte pe ce canal este. Ai putea să îl muți mai în față manual dar e mai complicat.

Revenind la exemplul cu Telecomanda de Cumpărături. Pe primele poziții din grila ta sunt acele produse pe care le consideri cele mai POTRIVITE pentru tine, care îți plac cel mai mult. Nu contează că e vorba de făină, suc, telefonie sau șampon. Pe un singur canal nu poate fi decât un singur produs. Când spun că firmele se bat pentru un loc „în față” la asta mă refer. Cu cât un Produs al unei companii este mai în față, cât mai aproape de primele poziții, cu atât el este mai puternic ca și brand pentru tine. Așadar, toate deciziile tale de cumpărături sunt aranjate una după alta. Sunt chiar și grupate la fel cum sunt canalele de știri, cele de sport, programele cu documentare. Și în grila ta poți avea asemenea grupări – mâncare, îmbrăcăminte, cosmetice, ș.a – în funcție de ce este important pentru tine în viață. Grila ta de Produse și Servicii este influențată de toate experiențele tale, de toate tipurile de interacțiuni pe care le ai cu ele. Tu decizi cine este sau nu în Grila ta, dacă se află acolo sau cât de accesibile îți sunt prin telecomandă. Nu știi nimic despre un produs! Cu siguranță el nu va exista la tine în Grilă.

Deși tu ești unică și în mod logic Grila ta de Produse este și ea unică există anumite elemente care se repetă. Companiile duc bătălii individuale cu fiecare posesor de Telecomandă. Puterea lor ca și brand însă este dată de poziția medie pe care un Produs o are în toate Grilele în care există. Adică, în cadrul grilelor tuturor oamenilor pe care i-a „atins”. Îți aduc aminte că nu doar Cumpărarea propriu-zisă introduce în grila ta un anumit Produs, ci și faptul că ai auzit ceva interesant despre un Produs sau altul.

Când un produs te enervează, îl scoți din Grilă. Dacă ai un produs care îți place mai mult, îl împingi mai în față, dacă te dezamăgește îl pui mai în spate. Toată grila ta este dinamică, efervescentă și vie.

În final, această Grilă și Telecomanda care o controlează a ajuns să fie oglinda vieții noastre. De multe ori cu cât ele sunt mai simple, mai puțin aglomerate, cu atât viața noastră este mai simplă și mai liniștită – dacă asta ne dorim. De aceea când mergem în pustietate, în locuri unde ne întâlnim doar cu Natura, închidem grila și scoatem bateriile din Telecomanda Vieții.

Cu drag,

Dragoș

 

Foto: http://www.wisegeek.com