Așa cum mă „lăudam cu modestie”, am participat săptămâna trecută la cea de-a doua ediție a PR Beta, singura conferință regională de comunicare de brand pentru companii. Dacă deobicei particip la astfel de evenimente ca și spectator, ei bine, de data aceasta, Oltea Zambori mi-a oferit șansa să fiu speaker.

Mai mult, tema care mi-a fost alocată a fost aceea să explic Reprezentanților Companiilor prezenți la eveniment, importanța îmbrățișării Brandingului din primul moment de existență – o temă favorită mie. Așa cum spuneam și la începutul prezentării mele, de câteva luni încoace, am făcut o pasiune în a găsi paralele cât mai clare care să mă ajute să explic brandul și branding-ul (pe acest blog mai poți găsi paralela cu Orchestra). Astfel, metafora sub umbrela căreia am ales să țin prelegerea a fost creată în jurul „Focului din Produse”. Am ales această paralelă după ce am renunțat la un mixt de concepte creionate în jurul religiei, creșterii copilului și educației. Cu siguranță îți voi povesti despre ele altă dată.

Mi s-a părut util și rezonabil să îmi propun ca în cele 20 de minute alocate să țintesc 3 lucruri simple:

  • oamenii să înțeleagă „pe bune” ce înseamnă brand
  • care este diferența dintre brand și branding
  • care este diferența dintre un produs cu brand și unul fără brand

Am insistat să mențin o notă de simplitate fără a ilustra anumite aspecte tehnice. Problema apărută însă, este că mi-am imaginat un public cu o structură diferită față de cea prezentă. Am făcut o prezentare pentru un public format din 60% studenți de comunicare, 20% bloggeri și 20% participanți din partea companiilor. M-aș fi făcut înțeles astfel de vreo 75% din public (în mintea mea). Am învățat de-a lungul timpului că nu îi poți mulțumi pe toți și aș fi fost satisfăcut așadar cu un astfel de procent. De fapt, în realitate, am avut impresia că au fost  60% bloggeri, 25% studenți și 15% oameni din companii.

Pentru o astfel de compoziție de auditoriu ar fi trebuit să abordez prezentarea cu mai multe exemple practice, noutăți de abordare a activităților de branding, cât mai mult guerilla marketing (și innovative) pentru că, îndeosebi bloggerii, sunt mult mai la curent cu elementele de bază din branding și mult mai flămânzi de partea de „news-worthy”.

Din câte am înțeles, nu am plictisit pe nimeni și sper că puțini au fost cei cărora li s-a părut o prezentare simplistă, pe alocuri puerilă. Să îmi fie învățătură de minte însă, ca pe viitor să insist mai mult asupra acestor tipuri de detalii care influențează natura conținutului transmis.

Înainte să citești prezentarea, te rog să te uiți peste fișa de eveniment:

PRbeta 2012 (a 2-a ediție)

Timișoara, 03 mai 2012 Hotel Timișoara

Organizatori

PR beta team
Oltea Cristina Alexandra
Laura Alina Roxana
The 4th Floor
Bogdan Axi Istvan
Nota: Felicitări pentru un site de eveniment extrem de… Marfă.
Prezentator Calin Iepure
Blogger oficial Corina Saftescu
sesiunea de liveblogging 
Fotograf oficial Florin
fotografiile

Sponsori

Romtelecom BCR Porsche Timisoara
Farmec Bere Timisoreana Tarom

Speakeri (in ordinea discursurilor)

Cristian Manafu Dragoș Alexa Sorin Psatta
Alex Negrea Alina Crâncău Cristina Popescu
Irina Ilie Dan Sântimbreanu Clarence Ceniza
Ștefan Szakal Caius Mersa Flavius Bunoiu
Andrei Roşca Victor Kapra Bogdana Butnar

Focul din Produse:

Fiți creativi, în fiecare zi!

 

Foto: Florin Haragas Photography