Toți am crescut cu Farmec. Când eram mici, cel puțin, nu erau creme de protecție solară cu factor 50. Dacă mergeai la ștrand și te ardeai ușurel, te dădeai cu Doina. Sticla Doina era ca și Coca Cola – o chestie unică. Un monument al designul industrial din 1965.

Ce nu am înțeles la Farmec, în ultimii ani, este rigiditatea. Un asemenea brand, în adevăratul sens al cuvântului, ar fi trebuit de mult revitalizat. Bine că au gamă anti-îmbătrânire și nu sunt în stare să se întinerească ca și mesaj de comunicare, identitate vizuală sau packaging. E ciudat, nu crezi?

Sau nu vor?

De ce nu ar vrea? Sincer, habar nu am! Mi-aș putea imagina niște argumente dar niciunul dintre ele nu mi se par relavante sau pro-business.

Singura chestie, care m-a bucurat recent la Farmec, a fost o oarecare deschidere înspre bloggeri, înspre influencer-ii din acest mediu.

De aici însă, până la a face cu ADEVĂRAT o mișcare sănătoasă înspre ceea ce merită Farmec mai e… cale  foarte lungă.

În aceeași ordine de idei, nu înțeleg de ce Farmec pare a avea 4 sigle care le folosește în același timp. Adică:

Să nu îmi zică nimeni că fiecare siglă e creată pentru câte o divizie în parte, că nu îl cred decât că e răuvoitor.

Păi hai să mă bag în seamă cu a 5-a: 

  • Nu mi-am putut scoate din cap ideea de „Handwriting” – nu știu de ce; poate pentru că literele scrise cu un sans serif sau cu un slab serif nu se „pupau”, poate pentru că mi-am imaginat industria de făcut cosmetice „ foarte personală”;
  • Am ținut neaparat să am simbolul grafic derivat din Logotype;
  • Înainte să mă folosesc de „r” ca și generator de pseudo simbol grafic, m-am jucat cu „îmbrățișările” literelor: liniuța mică de la „F” copiază curba “a”-ului, “r”-ul se sărută cu “m” iar “e” este ținut în brațe de același “m”; cu “c” nu am prea avut ce să fac pentru că… dublează aceeași anatomie de la “e”;
  • Simbolul grafic am vrut să fie cât mai ciudat și deopotrivă clișeist; ciudățenia vine din faptul că cele 3 petale nu au un “outline”, iar bucla din „r” nu desenează nicio petală colorată ci își îndeplinește doar rolul – stă la dispoziția imaginației;
  • Sloganul e via Liviu (care, printre altele, e un copywriter inspirat) – îmi place foarte mult pentru că are o tentă de Hiper-asumare, de lăudăroșenie normală – ASTA e Farmec, asta creează și a creat de foarte mult timp – Frumusețea României;

 

Fiți creativi, în fiecare vis!

 

Foto: http://beautybyjules.com