Sunt multe reclame proaste la televizor! Nu e nimic nou în asta. Așa a fost și așa va fi! Din când în când, totuși, mai vezi și o companie importantă comportându-se asemenea firmelor de securitate de la OTV – cu ieftineală.

Romstal este suficient de deșteaptă să se promoveze pe TV, și încă și în prime-time la un post important, dar suficient de idioată încât să  difuzeze un clip publicitar “prea ieftin”.

Cu siguranță au văzut cum se promovează Dedeman, Baumax, Carrefour și au zis și ei (sau cineva de “pă” marketing) să facă la fel – spot de 15 secunde și doar cu un produs vedetă.

La ceilalți, rețeta este de fapt integrată într-o strategie mai mare de comunicare, spotul de produs fiind complementar cu aceasta. Ori eu, pe Romstal, nu am văzut-o făcându-și campanie de imagine prima dată, cum e normal, și apoi promovare de produs. Nu au nevoie?
Baumax îl are pe Meșter, care în paralel cu promovarea Termopanui Y, vorbește despre Baumax, îl poziționează.
Dedeman, înainte de “Avem promoție la X!”, ne explică ce poți să faci cu ceea ce economisești.

“NU! Noi nu facem așa ceva! Noi suntem Romstal. Ionică, mamă! Hai să facem o chestie sinceră, din care să se deducă că nu am băgat bani în creație, adică în Prostii, TOCMAI pentru a da produsul mai ieftin. Nu s-a mai făcut! Sunt sigur că nu.” –unde Ionică, să zicem ca e director de marketing.

Deci să vedem minunea:

Am înțeles: nu este buget. Păi atunci gestionează-l cum trebuie. În loc să difuzezi la 19.20 spotul “în timpul lu Esca” (care e cel mai scump), difuzează-ți spotul ori în calupurile de la Film, ori la Știrile de la 22 sau orice alt moment al zilei care este un pic mai ieftin și totuși cu vizionări. În cel mai rau caz, nu vinzi 115 centrale, ca vinzi 100.

Cu banii economisiți prin eficientizarea media-planului poți găsi și tu niște bani pentru creație și producție video. Spotul Romstal nu e făcut în Powerpoint, dar… nici departe nu e.

Ai pierdut 15 centrale, dar măcar investești în modul cum te percep oamenii care te vor cumpăra mai încolo.

De exemplu Cremita:

Casting – redus, timp de filmare – maxim ½ zi cu tot cu machiajul lui Viorel, post producție – un pic, voice over – o tanti, costume – ieftin, figuranți – nu. Rezultă un buget redus investit în „Prostii”. Dar uite cum arată! Uite ce transmite ca și stare emoțională!

Se vede agenția creativă în spatele realizării spotului. Textul e cursiv, are legătură cu problema în mod inteligent, se poziționează ca Anti-Eugenia, îți rămâne în cap. Poate că nu cîștigă premiul de Efecte Speciale sau de Popularitate dar e… perfect (bani investiți și rezultat).

Îmi place de Viorel de numai pot – e foarte reușită prestația lui! Uitați-vă cum urmărește cu ochii “interlocutoarea”, cum se uită la biscuitele vieții, cum își aranjează freza. Genial.

Nu face cineva niște premii pentru actorii care joacă în spoturi publicitare? Să îl votăm pe Viorel anul ăsta!