Deși sunt client Orange, nu am avut de foarte multe ori motive de mândrie. Nu sunt un client nemulțumit dar…e o rețea de telefonie și atât. Mi-a plăcut însă întotdeauna programul lor de fidelizare. Atât de simplu. Atât de logic și clar. Îți dai seama că am fost de 3 ori mai atent când am aflat că nu a fost importat.
Nu am găsit informația asta undeva pe site-ul Orange sau pe net. Nu am găsit dovezi în acest sens. Toate informațiile mele se bazează pe „surse” de foarte mare încredere. Îmi place atât de mult ideea că totul a pornit de la un românaș de-al nostru încât mă risc să scriu despre asta, chiar dacă probabil că Orange nu se va exprima în sensul ăsta.
Înainte de a explica de ce e un Program de Fidelizare bun, vreau să îl scot în față pe cel de la care a pornit ideea. Nu pot să spun că el e tatăl acestui program pentru că, în forma lui actuală și la dimensiunea la care a ajuns, nu putea fi responsabilă o singură persoană. Meritul programului este al echipei care a lucrat pe proiect. Făcând însă, la un moment dat, parte dintr-o echipă de creație mi-a plăcut întotdeauna să preamăresc Generatorul, omul care scoate ideea de bază. În acest caz, din câte știu, este Teodor Lia. Nu știu ce face, ce poziție are exact sau dacă mai lucrează în Orange. Tot ce știu este că nu era pe marketing, un argument în plus că marketingul este o meserie a celor mulți și nu a celor specializați, cu școli sau cursuri de specialitate. Îl aplaud și atât. Bravo, domnule Tudor.
De ce e bun Orange Thank You
Pe scurt, e un program de fidelizare și de recompensare a clientului Orange. Acum ni se pare normală logica și tot procesul. La vremea lui însă, era o inovație absolută. A luat, din câte știu, chiar și un premiu internațional. Ca și program de retenție de clienți este o minune de inginerie de marketing. Punctele Thank You se dobândesc automat (fără înscriere) în funcție de vechimea în rețea, de tipul de abonament și de valoarea facturii lunare. Punctele de fapt valoarează bani cu care clientul poate să își cumpere gadget-uri sau (foarte important) poate să își plătească factura. E un fel de discount post vânzare. Sumele nu sunt mari dar sunt mult mai corecte (intenționat) decât alte programe care au năpădit retail-ul românesc în ultimii ani. La benzinăriile Mol, de exemplu, nu sunt motivat să îmi pese de punctele lor pentru că acestea au valoare mică. Când mă interesa subiectul, la un moment dat, chiar la început, îmi calculasem că pentru un prosop din catalogul lor trebuia să alimentez vreo 100 de litri de benzină. La fel, nici la Cora, nu bag în seamă punctele.
La Orange în schimb, îmi place să mă holbez din când în când, pe site. Mai ales, din nou deșteaptă chestie, Punctele pe e-commerce-ul lor, sunt cu 50% mai multe.
Îmi place foarte mult numele. Atât de simplu și de puternic încât mi se face pielea de găină. Adică materializarea unui Mulțumesc din partea furnizorului tău de servicii. Știu că și Vodafone și Cosmote au programe de fidelizare. Pe cuvânt, că nu știu cum se cheamă! Orange Thank You este atât de „potrivit” încât, pentru mine, este definiția tuturor Programelor de Fidelizare pentru toți operatorii de telefonie mobilă. Când mă voi muta la Vodafone cei de acolo ar trebui să îmi spună „Și noi avem Puncte Thank You!” ca să înțeleg la ce se referă.
Am zis că echipa și domnul sunt/erau din Cluj?
Fiți creativi! Alții sunt, în fiecare zi!
Nota: Te rog mult să nu îmi scrii despre calitatea execrabilă a serviciilor lor, despre facturile mincinoase, despre țepele care le dă Orange (dacă le dă). Articolul este despre Programul lor de Fidelizare ca și anatomie si invenție de marketing si nu despre Orange ca și companie.
Foto: https://www.wedding-zine.com
Comenteaza