Vineri, 06.04.2011, am avut din nou plăcerea să particip la un seminar de la FSPAC, invitat fiind de dl. Dr. Paul Fărcaș, căruia îi mulțumesc că are încredere în mine în continuare, suficient încât să mă reinvite de fiecare dată. În sfârșit, știu și eu un doctor în comunicare și relații publice de o vârstă cu mine.

Nu faptul că am fost la seminar e important, ci faptul că, din nou, au fost studenți care au făcut efortul să vină și să mă asculte, în condițiile în care seminarul s-a ținut la ora 8.30 – oră matinală din câte am înțeles, pentru tineretul din ziua de azi. No ofense.

Unul din exercițiile pe care le-am făcut cu ei a fost acela să le demonstrez afirmația din titlu, sintagmă pe care am scris-o prima data într-o scrisoare către mama mea.

Am să încerc să îți demonstrez și ție că, pe cât de ambiguă și generalistă pare afirmația, este reală. Singurele condiții ca acest lucru să poată să aibă loc sunt:

  • Conducerea companiei să își dorească acest lucru;
  • Să existe buget pentru a gândi și implementa acțiunea sub umbrela Brandingului;
  • Acțiunea în cauză să fie relevantă pentru produs sau companie;
  • Să se respecte strategia pe termen lung.

Hai să găsim 5 situații aparent seci care pot fi „transformate” în acțiuni de branding. Să vedem, chiar așa este? Eu descriu una, iar tu, printr-un comentariu descrie încă o situație. Să vedem ce se poate face. Poate se strâng 5 sau mai multe astfel de situații.

Situația 1: Companie de construcții – construiește un bloc nou

Este un context sugerat de una din studentele prezente la seminar (îi mulțumesc și ei pe această cale). Îmi voi imagina contextul în care blocul nou se va construi într-o zonă rezidențială, cu oameni ce pot fi deranjați. Primul lucru pe care l-aș face este să le scriu tuturor Vecinilor o scrisoare prin care să le cer anticipat scuze de deranj, să le spun cine sunt, unde mă pot contacta dacă există probleme, să îi informez asupra calendarului de lucru, când se va face „cea mai mare gălagie”, ce se va întâmpla bun și pentru ei (ca și pseudo mită „vom amenaja un părculeț de joacă pentru toți copiii”). O altă chestie ce cred că se poate este să încerc să corelez calendarul activităților de șantier cu orarul normal al oamenilor. Da, costă mai mult, știu asta – dar, de ce nu? Adică doar între 9 și 16 să se lucreze cu pickhammer-ul. O a treia chestie care mi se pare simplu de implementat este să pui la vedere în câte zile se termină treaba – panouri cu „Au mai rămas 85 de zile. Vă mulțumim pentru răbdare.” Vezi? Sunt lucruri simple, la îndemână, care dacă sunt Orchestrate cum trebuie fac Brandingul armonios și plăcut.

Ție ce situație îți vine în minte?

 

Foto: publicdomainpictures.net